Мистецький простір

Лана Хавроненко:
"Малювати можна навчити будь-кого, навіть каліку і сліпого"

художниця
Світлана Хавроненко спробувала свої сили практично у всіх мистецьких напрямках. Зараз вона зупинилася на живописі, але не обмежує себе традиційними техніками. Кожний намагається урізноманітнити процес вона. Завдяки цьому отримує задоволення від своєї творчості.

За словами Світлани Хавроненко, митець повинен бути вільною людиною. У протилежному випадку йому не вдасться досягти високого рівня майстерності.

1
Про важливість обрати єдиний напрям
Свідомо почала займатися творчістю уже в університетські роки. Спробувала себе у багатьох напрямках: вишивала, в'язала, шила. Окрім цього, займалася декоруванням. Але довелось обмежити себе, оскільки зрозуміла, що неможливо усі сфери охопити у професійному плані. Іноді навіть дратує, коли люди, які ніколи не займалися мистецтвом, запитують, чому ти ще чимось не займаєшся. Їм важко пояснити, що для цього потрібно мати не тільки відповідні матеріали, а ще й час. Важливіше концентрувати свою увагу на одному напрямі. Думати одразу про все дуже складно. Це, мабуть, було лише під силу Леонардо да Вінчі.

Зараз у мене залишився лише живопис. Але для розваги інколи займаюся ліпкою.
Хоча у дитинстві займалася у художній школі, але тоді особливого бажання малювати я не відчувала. Пам'ятаю, що тоді дуже сильно втомлювалася. Коли приходила додому, починався головний біль. Ще я – інтроверт, тому майже ні з ким не дружила. Через те, що була досить закритою у дитинстві, не пам'ятаю людей, які навчалися зі мною у цьому навчальному закладі. Тому я не ображаюся, коли мої колишні студенти не впізнають мене на вулицях.
Акварель з додаванням туші
Акварель з додаванням туші
2
Про праски у мистецтві
Процес створення картин за допомогою прасок називається сучасною енкаустикою, хоча особисто я не розумію, чому цей мистецький напрям отримав саме таке визначення. Так, під час розпису використовується розтоплений віск, але насправді технологія кардинально відрізняється від енкаустики.
В Україні напрямом займаються більше на любительському рівні.

Українці мають стандартне мислення. Їм важко визнати, що є щось нове, та й не хочуть вони цього робити. А я, навпаки, надаю перевагу новим мистецьким віянням.
3
Про свободу дій
Займаюся творчістю не тільки заради замовлень, а й для власного задоволення. Інколи замовлень немає тривалий час. У таких випадках рятує репетиторство чи продаж старих робіт. Але перетворювати свою творчість у бізнес я точно не хочу.

Певний час займалася викладацькою діяльністю у одному з місцевих вищих навчальних закладів. Але назвати себе вільною у таких умовах складно.

Зараз сумую за студентами, тому що у вузі була надзвичайно творча атмосфера. Інколи дитина могла щось сказати жартома, а я могла сприйняти серйозно. Шляхом колективного мозкового штурму з'являлося безліч чудових ідей.

Мені здається, що натхнення придумали ліниві. Коли ти щось починаєш робити, з'являється бажання працювати. Якщо ти будеш постійно лежати на дивані, відповідно й натхнення не буде.
Гуаш на чорному папері
Гуаш на чорному папері
4
Про дорослі страхи
Я впевнена у тому, що у кожної людини є свій талант. Але він займає дуже маленький відсоток. Набагато більше значить праця. Наприклад, якби я почала грати на фортепіано, думаю, що мені вдалося б досягнути певного рівня майстерності. Можна навіть людей умовно розділити на майстрів та геніїв.

У дитинстві практично кожна дитина малює, тому що вона не обмежена страхами. Чим дорослішими ми стаємо, тим більше суспільство ставить нас у рамки.
У результаті нам лячно знову почати займатися нашими дитячими захопленнями. Ми переживаємо, що нас почнуть критикувати. Саме це нас і зупиняє.

Я впевнена, що малювати можна навчити будь-кого, навіть каліку і сліпого. Але у людини має бути бажання. Якщо ви вирішили пов'язати своє життя з творчістю, вам доведеться жертвувати своїм часом.
Енкаустика
Енкаустика
5
Про художні напрямки
У мене мало абстракцій, мені набагато ближчий реалізм. Подобається творчість австрійського художника Густава Клімта. У більшості його картин принципи реалізму поєднані з певними абстрактними деталями. Також захоплююся Сальвадором Далі. Інколи дивишся на його сюрреалістичні картини і думаєш: «Як він до такого додумався?».
Зараз сконцентрувалася на живописі, намагаюся знайти свою техніку. Інколи для створення картин використовую не пензлики, а дріт. Завдяки цьому можна досягти тривимірного ефекту за короткий проміжок часу. Ми живемо у мобільний час. Якщо ти будеш робити швидко, пізніше твої творіння можуть уже нікому не знадобитися.
Акрил на полотні з використанням дроту
Акрил на полотні з використанням дроту
Made on
Tilda